vrijdag 7 april 2017

Voor Adel (en al zijn Efteling Collega’s)

Wilfred schreef al over de Keynote door Frans Goenee, inspiratie manager van de Efteling.
Mijn (verse) CVI vriend Frank Rem en ikzelf mochten tijdens de conferentie de A3 sessies in de Fata Morgana faciliteren en hebben uitvoering van de woorden van Frans Goenee aan den lijve ondervonden in de persoon van Adel (beheerder van de Fata Morgana).

Wij hebben de filosofie van de Efteling in het betoveren van de gasten in de vorm van “ook jullie moeten betoverd worden” ervaren.
Bij de eerste kennismaking zei Adel: het woord Nee kennen we niet, wat jullie ook vragen en willen...het zal geschieden.
Niets daarvan was onwaar

Adel...kunnen we daar stroom krijgen? Adel heb je plakband? Adel een heel klein lampje erbij?
Wat we ook vroegen...NEE hebben we niet gehoord.
Wanneer wij het niet vroegen had Adel wel al bedacht dat meer koffie handig was. Wanneer er nog niemand was om deze te tappen...u raad het al..Adel tapte.

Gisterenmorgen vertelde ik hem dat het ruim 25 jaar geleden was dat ik in de Efteling was.
Ook vertelde ik dat ik mijn keukentaflellief nog steeds niet had kunnen verleiden om er eens heen te gaan. Adel beloofde mij dat hij hem zou kunnen betoveren, zonder hem ooit gezien te hebben.
Na twee fantastische dagen in de Fata Morgana met vijf keer ruim 100 deelnemers aan de A3 sessies, zei Adel….loop eens mee.

Een tas vol verrassingen die ik morgen, als ik thuis ben, uit laat pakken.
Daarbij aan Adel al de belofte dat ik samen met Paul de Kabouter bij hem terugkom. Wat is dat een ambassadeur van de Efteling!
Adel is, samen met ALLE medewerkers van de Efteling waar wij de afgelopen dagen (ook lekker spannend achter de schermen) mee te maken gehad hebben, een voorbeeld van hoe je de filosofie van een bedrijf werkelijk tot uitvoering brengt.
Dank!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten