We kijken naar feiten en cijfers vanuit Excel. Het moet een probleem oplossen op basis van een veranderplan. Hij predikt ga eens dromen, wakker een vuurtje aan en creëer beweging.
Welke rode draden zijn dan zichtbaar:
-Geloof er in
-Ga het doen, geen uitgebreide plannen
-Wie doet er mee, dan zijn er snel successen
-Succes is leuk
-Begin klein
De eerste vonk:
Begint meestal met overtuigen op basis van mooie voorbeelden en plaatjes.
We moeten eigenlijk in ons hart geraakt worden i.p.v. cijfers en overtuiging.
Als je dat kunt is de kans op succes veel groter. Michelle Obama was daar afgelopen zomer een mooi voorbeeld van tijdens haar speech waarin ze steun betuigde aan Hillary Clinton.
Een voorbeeld:
Ik geloof dat het beter, sneller mooier kan. Zou het niet fantastisch als we over drie maanden ...
Giet het niet gelijk in een format, of presenteer je idee in (ballotage) gremium ???
Laat het gebeuren !!!
Probeer gebruik te maken van:
Een aanstekelijke boodschap (sticky & easy to follow)
Peer to peer beïnvloeding, we kopiëren gedrag van elkaar
Verhalen zijn de valuta van verandering
Aantal mensen dat interacteert (Informele sociale netwerken)
Vernieuwing is overal en besmettelijk.
Geef een idee ruimte en regel het vooral niet dood.
Patrick de Koning heeft ook een Blogpost geschreven
Patrick de Koning heeft ook een Blogpost geschreven
Geen opmerkingen:
Een reactie posten